Vanliga frågor eller FAQ

Läs gärna nedan

%

Andelen nöjda eller mycket nöjda kunder i vår senaste undersökning

Vad kan jag få hjälp med?

Vi kan det mesta :-), och har många seniorer med olika erfarenheter.

Kontakta oss när ni behöver någon som kan jobbet: när någon blir sjuk, när projektet ska genomföras, när olika tjänster ska bemannas.

Vi arbetar med hushållsnära tjänster som städning, men även med hantverkstjänster, fastighets- och trädgårdsskötsel och så hjälper vi företag med bemanning och konsulttjänster, löneadministration, bokföring med mera.

 

Hur går det till?

När vi får en förfrågan går vi igenom vad som ska göras, när det ska ske, hur det ska gå till. Vi skriver ett avtalsförslag och när du som kund skriver under och skickar in det kan vi börja planera och sätta igång med arbetet.

 

Sköter ni ansökningarna om ROT- och RUT-avdrag?

Ja. För RUT-avdrag behöver vi ditt personnummer, för ROT-avdrag behöver vi även fastighetsbeteckning. När vi skickar vårt avtalsförslag skickar vi även med en ROT/RUT-blankett för dig att fylla i och returnera till oss.

ROT-avdraget är numera 30 % av arbetskostnaden i stället för tidigare 50 %. RUT-avdraget är fortfarande 50 %, även om taket på RUT-avdraget har sänkts från 50.000 kr till 25.000 kr för personer under 65 år. Få berörs dock av de nya RUT-reglerna.

Mer information om ROT och RUT finns på Skatteverkets hemsida

Varför vill ni ha påskrivna avtal?

För både vår och våra kunders skull är det bra med skrivna papper på vad vi kommit överens om. Sedan kan saker komma till och dras ifrån under arbetets gång, men med en bra dialog löser vi det.

 

När kommer ni?

Vi försöker i möjligaste mån komma så snart vi kan när vi fått in det underskrivna avtalet. Ibland har vi kö på jobben, ibland kan det gå på direkten. Vi försöker hjälpa alla våra kunder så snart vi kan.

 

Kan man få jobba hos er?

Absolut. Vi timanställer duktiga seniorer med rätt attityd och som vill göra bra jobb ute hos våra kunder. Det är dock inte så att vi ”fixar” jobb, utan det går till så att vi får förfrågningar från kunder, och matchar dem mot våra seniorer.