Vad är kvalitet när det gäller till exempel städning? SeniorProffsen säkerställer kvaliteten med utarbetade rutiner, en bra kunddialog och erfarna seniorer.
Hur säkerställer SeniorProffsen att RUT-tjänster som städning kvalitetssäkras?
– Vi är ett företag som vill stå för kvalitet, och därför är det så viktigt att vi alltid söker nå en dialog med våra kunder, säger SeniorProffsens VD Marie Björkholm. Inför ett nytt städuppdrag går vi igenom de olika momenten utifrån en checklista tillsammans med vår kund. Om kunden har speciella önskemål skrivs de ned. Efter första städningen ringer vi och kontrollerar att kunden är nöjd, och om det är något mer som behöver utföras. På de flesta städningar är vi två personer, om kunden inte önskar annat. Detta för att det alltid ska vara en van person vid alla städtillfällen. Någon som känner till just ditt hem.
– Vi på SeniorProffsen är också väl medvetna om att vi får ett förtroende när kunden släpper in oss i sitt hem för att arbeta, ett förtroende vi inte tar för givet utan vill förtjäna. Därför menar vi också att det är en fördel både för oss som företag och för våra kunder att de som arbetar åt oss är erfarna seniorer med lång livs- och yrkeserfarenhet. På SeniorProffsen har vi en gemensam värdegrund, och våra seniorer förstår vad begrepp som kundkvalitet och kundförtroende betyder. Det är våra seniorers kompetens och erfarenhet som gör att vi kan erbjuda städning med kvalitet till våra kunder.
Läs gärna mer om vår duktiga senior Margareta Karlsson som framhåller dialogen och arbetar med hushållsnära tjänster åt SeniorProffsen.